MI IS AZ A KÖREDZÉS, TRX EDZÉS?

EDZŐK: BAK NORBI, MOLNÁR ZOLI, STRANBINGER MAYA

Miként a funkcionális edzőterembe lépve is számos különböző eszközzel, úgy a funkcionális edzések között is többféle óratípussal találkozhatunk. Ez utóbbiak közé tartozik a nálunk is kipróbálható köredzés, a TRX-köredzés, illetve a Cross Training is.

Valamennyi óratípus a funkcionális edzések körébe tartozik, ahol a – hagyományos konditermi edzésekkel ellentétben – nem izoláltan, azaz külön-külön dolgoznak az egyes izmok, izomcsoportok, hanem összehangoltan, és egyszerre több izomcsoport megmozgatása, erősítése zajlik.

A funkcionális edzéseken központi szerepe van a core izmoknak, vagyis a magizmoknak, amelyek a medence stabilitásáért felelősek. A funkcionális edzések lehetnek akár csak saját testsúlyos edzések is, de növelhető a hatékonyság az edzésmódszer változatos kelléktárával (pl. kézi súlyzók, tárcsák, kettlebell, TRX, kenderkötél). A TRX-es edzésnél a saját tested használod ellenállásként és az intenzitást is Te határozod meg.

A funkcionális gyakorlatok nem hasonlíthatók a tipikus aerobic óra gyakorlataihoz, már csak azért sem, mert nem a zene ütemére történnek, hanem mindenki a saját tempójában hajtja végre azokat.
Az edzésprogram különböző jellegű feladatokból áll, amiket meghatározott állomásokon, megfelelő intenzitással és ismétlésszámmal, adott ideig, adott pihenőidővel hajtanak végre a résztvevők.

A funkcionális óra szálkás, atletikus izomzatot eredményez, ráadásul magas kalóriavesztéssel jár! Segítségével fejleszthető az állóképesség, megszüntethető a hátfájás, kirobbanó forma és feszes, erőteljes izomzat érhető el.
Nagyszerű benne, hogy nincs két egyforma edzés, rendkívül változatosak a gyakorlatok!

Funkcionális edzésre kezdők és haladók egyaránt járhatnak kortól függetlenül, ám, ha azt kellene mondanunk, ki, melyik óratípust válassza, mi így segítenénk a döntésben: kezdőként érdemes a köredzéssel indítani, majd egy magasabb edzettségi szint elérése után kipróbálni a Cross Traininget.

Edzőink felkészültsége minden esetben garantálja, hogy az éppen egy csoportban edző Vendégek edzettségi szintjüknek, kondíciójuknak, egészségi állapotuknak megfelelően, bár alapvetően ugyanazt a kört, de mégis egyénre szabottan, ha szükséges, kisebb-nagyobb módosításokkal (más ismétlésszámmal, más súlyokkal stb.) végezzék el. A feladatoknak van kezdő, középhaladó és haladó végrehajtási módja, amiket az edzők mind megmutatnak.

Vera TRX óráira (a TRX kötelek korlátozott száma miatt) előzetes bejelentkezés szükséges Recepciónkon személyesen vagy telefonon! A várólistára került Vendégekre való tekintettel minden esetben kérjük, hogy amennyiben nem tudsz eljönni, legkésőbb az óra kezdete előtt 2 órával szólj nekünk, hogy értesíteni tudjunk várólistán szereplő Vendéget!

TOP