MI IS AZ A FANATIC JUMP?

EDZŐ: NAGY JUDIT

Aerob-dinamikus jellegű óratípus, melynek során kicsit visszatérhetünk a gyerekkorunkba. Kortól, nemtől függetlenül mindenki részt vehet az órákon, mivel a lépések, kombinációk alacsony és magas verzióban végezhetők, a trambulin rugalmassága pedig kíméli az ízületeket. Az egész testet átmozgatja, nincs olyan izom, ami az óra alatt ne dolgozna. 

A felület instabilitása miatt fontos szerepet játszanak a gerincstabilizáló izmok (core- izmok). A szervezet a mozgássorozathoz nem tud hozzászokni, mivel a test állandóan egyensúlyra törekszik, így minden mozdulatra új ingert kap. Ezáltal a fejlődés folyamatos.

Egy 60 perces edzés alatt, mintegy 700-800 kalóriát lehet elégetni.

A FANATIC JUMP ELŐNYEI

A trambulinon történő ugrálás különösképpen hasznos a cukorbetegek számára, hiszen segít kiegyensúlyozni a vércukorszintet, továbbá helyreállítani a hasnyálmirigy normális működését azáltal, hogy a test minden egyes sejtjét méregteleníti, eltávolítja a felesleges savakat.
A trambulinos edzés fejleszti az állóképességet, erősíti az ízületi és szalagrendszert, építi az izmokat, javítja a koordinációt, csökkenti a testzsírszázalékot, ezáltal segít megszabadulni a túlsúlytól, edzi az érrendszert, javítja a tüdőkapacitást és nem utolsósorban egy nagy adag életenergiával tölt fel.

A trambulinon történő ugrálás:
• 11x gyorsabban égeti a kalóriát mint a séta
• 5x gyorsabban égeti a kalóriát mint az úszás
• 3x gyorsabban égeti a kalóriát mint a futás,
mivel a test összes sejtje egy időben használ fel energiát.

TOP